گرمایش از کف

You are here:
< All Topics
Table of Contents

در سيستم گرمايش از كف با چرخش آب گرم از ميان شبكه‌اي از لوله‌ها كه در كف نصب گرديده‌اند، حرارت به آرامي در تمامي سطح به صورت يكنواخت توزيع مي شود.


در سيستم گرمايش كفي سوپرپايپ آب گرم با دماي متوسط 40 الي 45 درجه‌ي سانتيگراد از طريق موتورخانه، پكيج، و يا پانل‌هاي خورشيدي تأمين، و به کمک پمپ های سیرکولاتور برند ویلو (WILO) در سيستم لوله های تلفیقی پنج لایه گردش مي‌كند. در ‌اين سيستم بيش از60 در صد انرژي به صورت تابشي به محيط انتقال پيدا مي‌كند و به جاي گرم كردن هوا، اجسام و افراد گرم مي‌شوند و بسته به شرايط فني ساختمان تا 50 درصد در مصرف انرژي صرفه‌جويي ايجاد می كند.

علاوه بر کاهش مصرف انرژی دیگر مزایای استفاده از این سیستم عبارت است از:

  • آسايش

مهم‌ترين و كلي‌ترين ويژگي و مزيت گرمايش كفي اين است كه شرايط سلامت براي انسان فراهم مي‌كند، و حس مطبوع دريافت گرما را براي او در جايي ايجاد مي‌كند كه به آن نياز دارد، يعني در كف.

مقایسه بین گرمایش از کف و رادیاتور
  • بهداشت و سلامت

در سيستم گرمايش كفي با حرارت آرام ساطع از كف، جريان كنوكسيون هوا و ميزان ذرات غبار كاهش مي‌يابد. به همين دليل سيستمي ايده‌ال براي مبتلايان به آسم، سرفه‌هاي الرژيك و همچنين بيماري‌هاي مفصلي است. از سوي ديگر در اين سيستم، چون كف خشك و گرم است، محيط مناسبي براي رشد و تكثير باكتري و قارچ‌هايي كه موجب ابتلا به بيماري‌هاي پوستي و تنفسي مي‌شوند فراهم نمي‌شود.

  • انعطاف‌ پذيري در طراحي معماري

تمام اجزاء سيستم گرمايش كفي در كف ساختمان نصب مي‌شود. بنابراين نيازي به جانمايي رادياتور، و يا وسايل ديگر گرمايشي نيست. بنابراين طراحي فضا براي معماران راحت‌تر است.

  • عدم اشغال فضاي مفيد

با سيستم گرمايش كفي سوپرپايپ، با حذف رادياتورها و افزايش كاربري فضا، مي‌توان مبلمان و اثاثيه را دلخواه‌تر چيدمان كرد.

  • تميزي ساختمان

با حذف رادياتورها، ديگر پديده‌ي سياهي ديوار‌ها و پرده‌ها را نيز نخواهيم داشت.

سیستم گرمایش از کف علاوه بر منازل مسکونی در اماکن ورزشی (اطراف استخرها، زیر چمن زمین های فوتبال)، محیط های صنعتی، آموزشی، تاریخی و مذهبی کاربرد گسترده ای دارد.

کلیه‌ی حقوق برای سوپرپایپ اینترناشنال محفوظ است